Kvalita sociálnych služieb by mala byť zabezpečená v každom sociálnom zariadení

Kvalita sociálnych služieb by mala byť zabezpečená v každom sociálnom zariadení

Kvalita sociálnych služieb v sociálnych zariadeniach je veľmi dôležitá a mala by byť zabezpečená každým poskytovateľom sociálnych služieb. Súčasťou zabezpečenia kvality sociálnych služieb je aj dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd podľa zákona, na ktoré má právo každý človek. To by malo byť prioritne zohľadnené ako v bežnom živote, tak aj v zariadení sociálnych služieb.

Kvalita sociálnych služieb a dodržiavanie základné ľudských práv v sociálnych zariadeniach

Zabezpečenie kvality sociálnych služieb a dodržiavania základných ľudských práv by mal zabezpečiť každý poskytovateľ sociálnych služieb. Ten zabezpečuje ochranu pred diskrimináciou, neľudským zaobchádzaním alebo ponižujúcim zaobchádzaním, trestaním, vykorisťovaním, násilím a zneužívaním, a tiež je povinný vytvárať podmienky na uplatňovanie základných ľudských práv a slobôd podľa medzinárodných dohovorov, Ústavy Slovenskej republiky a tohto zákona.

V praxi sa rozlišuje či je poskytovateľ všetky tieto náležitosti schopný spoľahlivo zabezpečiť a je ďalej posudzované či ich spĺňa úplne, čiastočne alebo nespĺňa. Rešpekt voči dodržiavaniu základných ľudských práv a slobôd nie je preto možnosťou, ale povinnosťou pre každého poskytovateľa. Je nevyhnutné pristupovať k týmto podmienkam zodpovedne, pretože každý človek si zaslúži, a zároveň má zákonné právo, na úplné dodržiavanie jednotlivých bodov obsiahnutých v zákone o ľudských právach.

Je pravdou, že inštitucionálne riadená oblasť zariadení na poskytovanie sociálnych služieb eviduje viaceré rizikové oblasti, v ktorých sú tieto práva a slobody ohrozené a niekedy tiež môže ísť aj o ich neúmyselné nedodržiavanie, ktoré je potrebné posúdiť.

Akú otázku rieši kvalita sociálnych služieb?

Pre dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd, je dôležité správne si klásť otázku, ako je možné čo najbližšie sa priblížiť k želanému cieľu. Je potrebné presne špecifikovať aké prekážky nedovoľujú v sociálnych zariadeniach dodržiavať základné ľudské práva a slobody, a tiež zhodnotiť aké zmeny musí zrealizovať ich poskytovateľ, aby všetky služby v jeho zariadení prebiehali v súlade s dodržiavaním základných ľudských práv a slobôd pre každého prijímateľa. V konečnom dôsledku malo by byť v záujem poskytovateľa zabezpečiť svoje služby na najlepšej možnej úrovni.

Firma Tabita s.r.o. sa na Slovensku venuje problematike kvality v sociálnych službách. Vytvorili sme metodické príručky pre odborné procesy opatrovania, ošetrovania, adaptácie, sociálneho poradenstva, individuálneho plánovania a sociálnej rehabilitácie. Naši pracovníci sú nielen poradcovia, ale aj audítori systému manažérstva kvality podľa normy ISO, metodici, školitelia a posudzovatelia pre model CAF a model EFQM. Pre bližšie informácie o našej činnosti nás neváhajte kontaktovať.

241 90645 Štefanov
tel.: +421905543245

Vaša firma ešte nie je v
Zlatých stránkach?

Rýchlo to zmeňte

alebo volajte

02/501 02 888