SEO pre e-shop: ako začať a prečo investovať?

SEO pre e-shop: ako začať a prečo investovať?

Prečo by ste nemali zanedbať SEO pre e-shop? Dôvodov je hneď niekoľko. Ešte predtým je však potrebné zdôrazniť jednu vec – SEO ako súhrn rôznych metód optimalizácie webu rozhodne nie je jednorazovou záležitosťou. Práve naopak. Dobré SEO – optimalizácia webu pre vyhľadávač je systematickým procesom vyžadujúcim si neustále vzdelávanie, sledovanie nových SEO trendov a ich postupnú a správnu aplikáciu. SEO pre e-shop je teda behom na dlhšiu trať.

SEO pre e-shop – ako dostať web na popredné pozície vo vyhľadávaní

Neexistuje jeden správny SEO návod. SEO pre e-shop nestačí raz nastaviť a čakať, že výsledky sa okamžite dostavia, a teda že váš web doslova vyletí nahor vo výsledkoch vyhľadávania. Nevyhnutnosťou je SEO analýza webu a SEO audit. Kľúčové je nastavenie SEO pre e-shop pod dohľadom expertov. Práve oni sa postarajú, aby SEO – optimalizácia stránky pre vyhľadávač bola bezchybná, čiže váš e-shop sa začne objavovať na popredných pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania pri zadaní fráz, ktoré sú práve pre vás relevantné. Áno, SEO pre e-shop vychádza aj z dôslednej analýzy kľúčových slov a ich vyhľadávania. Neexistujú tzv. správne SEO kľúčové slová. Experti na SEO pre e-shop totiž okrem analýzy venujú veľkú pozornosť aj frekvencii vyhľadávania jednotlivých fráz a mieru konkurencie. Je totiž logické, že príliš konkurenčná fráza sa náročnejšie dostane na vyššie pozície vo vyhľadávaní.

SEO pre e-shopy žiada aplikáciu on- a off-page faktorov

Pre dobré SEO pre e-shop však nestačí iba analýza kľúčových slov. Je dôležité, aby algoritmy Google vyhodnocovali váš e-shop čo najefektívnejšie. Obrazne povedané – musí sa im zapáčiť. Preto je kľúčové SEO pre eshop optimalizujúce web s dôrazom na viaceré faktory, ktorým algoritmy pripisujú väčšiu váhu. Základom je kvalitný obsah, rýchle načítanie webu, ale aj vnútorné prelinkovanie, SSL certifikát a ostatné faktory. Dobré SEO pre e-shop vychádza zo známeho faktu. A síce, že Google uprednostňuje webové stránky, ktoré sú prínosné pre používateľa. Práve preto sú SEO – optimalizácia web stránok aj SEO analýzy strategicky zamerané na adekvátnu nielen obsahovú (tzv. obsahové SEO – SEO texty, SEO blog atď.), ale aj technickú úpravu webu (tzv. technické SEO). SEO pre e-shop ovplyvňujú tzv. off-page a on-page faktory. Ako z ich označenia vyplýva, on-page faktory sú súčasťou vášho e-shopu a viete ich priamo ovplyvniť (úprava textov – pozor na kanibalizáciu kľúčových slov, popisy produktov, produktové karty, presmerovanie chybových stránok 404 a i.). Off-page faktory sa nenachádzajú na vašom e-shope, avšak do istej miery ich viete ovplyvniť. Veľkú úlohu to zohráva napríklad linkbuilding.

Na záver

Medzi základné SEO zásady patrí kvalitný a užitočný (nie okopírovaný) obsah, ktorý sa užívateľom rýchlo zobrazí. Nezabúdajte ani na indexovanie pre ľahko identifikovateľný obsah e-shopu a ani na responzivitu, teda dobré zobrazenie e-shopu na mobiloch. Dôležitá je aj spätná väzba od zákazníkov. Oblúkom sa vyhnite Black Hat SEO – ide o súbor techník a postupov, ktoré manipulujú s výsledkami vyhľadávania a ich cieľom je preľstiť algoritmy. SEO pre e-shop nie je veda, ak viete, ako na to.

Čo je SEO optimalizácia? Ako urobiť SEO či ako zlepšiť SEO? Potrebujete odborné SEO rady? Neviete, ako na SEO? Obráťte sa na skúsených expertov. Získate skúseného a spoľahlivého partnera, ktorý vás prevedie SEO svetom a jeho úskaliami.

Miletičova 21 82108 Bratislava II
tel.: +421250102888

Vaša firma ešte nie je v
Zlatých stránkach?

Rýchlo to zmeňte

alebo volajte

02/501 02 888