Mačej:
Dobrý deň.
Som dlhoročným klientom poisťovne Kooperativa , kde mám poistený rodinný dom a taktiež uzatvorené PZP na motorové a prípojné vozidlo. Pripomínam, že za dlhé roky v tejto poisťovni, bez poistnej udalosti. Po niekoľkoročných skúsenostiach úroveň serióznosti tejto poisťovne u mňa stále klesá. Ale nie len tejto poisťovne, lebo nižšie popisované praktiky fungujú žiaľ aj v iných poisťovniach. Dôvod prečo je to tak, tkvie v PZP. Každoročne dochádza zo strany poisťovne k navýšeniu poistnej sumy (napr. pre rok 2017 + 13,81€ ) na nasledujúce poistné obdobie (rok), odvolávajúc sa pri tom na článok X ods. 3 a 4 poistných podmienok, kde sa uvádza, že poisťovňa má právo pre nasledujúce poistné obdobie upraviť výšku poistného podľa sadzobníka poisťovne. Následne po mojej reklamácii , mi pracovníčka poisťovne navrhne zrušenie platnej poistnej zmluvy v rámci výpovednej lehoty a opätovné uzatvorenie novej zmluvy na, čuduj sa svete, poistné sumy v rovnakej výške ako obsahovala pôvodná - zrušená zmluva. Takže pre ulovenie klienta už zrazu neplatí článok 3 a 4 sadzobníka poisťovne. Tieto praktiky sa opakujú každoročne pred novým poistným obdobím. Tu už normálna logika končí ?!
Ako výsmech mi potom pripadá úvodná veta na oznámení o výške poistného na nasledujúce poistné obdobie:
„ Vážený klient dovoľte, aby sme Vám poďakovali za prejavenú dôveru prostredníctvom uzatvorenia poistnej zmluvy o poistení zodpovednosti za škodu......“
Takže nám klientom, ktorí roky dávajú ( zodpovedným bez škodovým priebehom poistenia ) poisťovni peniaze bez protihodnoty z ich strany ( napr. garanciou výšky poistného ) ostáva len špekulatívne rušiť a uzatvárať zmluvy za účelom dosiahnutia výhodnejšej ceny poistného.
Mačej