Čo sa rozumie pod pojmom marketingová stratégia?

Čo sa rozumie pod pojmom marketingová stratégia?


Pojem marketingová stratégia prechádza zo starovekého Grécka a súvisí s vedením vojen. Stratégia znamenala umenie veliteľa viesť boj. V terminológii obchodníkov znamenal tento pojem schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality. V článku priblížime, čo marketingová stratégia znamená.

Marketingová stratégia – kľúč k úspechu

Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup a umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele. Rozumieme ňou tiež určitú schému postupu, ktorá naznačuje, ako za daných podmienok dosiahnuť vytýčené ciele. Napríklad produkty vynikajúcej kvality alebo skvelý zákaznícky servis, ako súčasť služby si nezískajú zákazníkov a potrebnú publicitu, ak nie sú plánované reklamné aktivity. Marketingová stratégia je prispôsobovaná potenciálnym zákazníkom. Stratégia vo svojich aktivitách plne zohľadňuje kanály a nástroje, ktoré uľahčujú oslovenie správnych príjemcov a budovanie vzťahov s nimi.

Marketingová stratégia predstavuje úplný koncept značky a jej umiestnenie na trhu. Stratégia umožňuje nastaviť marketingový plán, konkrétne akcie zamerané na oslovenie potenciálnych spotrebiteľov a ich premenu na zákazníkov. Marketingová stratégia spoločnosti je jedným z najdôležitejších dokumentov organizácie, ktorý jasne popisuje vlastnosti danej značky a zohľadňuje odporúčania reklamných kanálov v online a offline prostredí.

Kedy sa oplatí nastaviť marketingovú stratégiu?

Marketingová stratégia by mala byť nastavená na úplnom začiatku podnikania a vstupu na trh. Je nesmierne dôležité, aby podnikateľ v čase vstupu poznal konkurenciu a šance, ako ju zasiahnuť.

Marketingová stratégia je dokument, ktorý obsahuje súbor konkrétnych aktivít, na základe ktorých by mali byť plánované marketingové aktivity. Stratégia by mala byť pravidelne aktualizovaná a prispôsobovaná meniacemu sa prostrediu spoločnosti. Jej zostaveniu predchádzajú aktivity ako analýza trhu, analýza zainteresovaných strán, analýza cieľovej skupiny a interná analýza. Každá z analýz má svoj význam. Napríklad analýza trhu skúma ekonomické, environmentálne, sociálne, komunikačné a v mnohých prípadoch nákupné - online aj offline trendy, s cieľom identifikovať medzery na trhu a kľúčové faktory, ktoré môžu ovplyvniť spoločnosť a marketingové aktivity.

Hľadáte PPC stratéga, ktorý pomôže rásť aj vašej firme? Moja firma Limited Merchandise s. r. o. sa zameriava na PPC v oblasti Facebook Ads, Google Ads, zrealizujem pre vás webovú analýzu a poskytnem vám aj marketingové poradenstvo. Neváhajte ma kontaktovať a zverte sa do rúk odborníka tak ako mnoho zákazníkov, ktorým som pomohol s ich reklamnými kampaňami.

Sládkovičova 7 92042 Červeník
tel.: +421911781519

Vaša firma ešte nie je v
Zlatých stránkach?

Rýchlo to zmeňte

alebo volajte

02/501 02 888